Joris Driepinter

Joris DriepinterNu het TNO heeft gezegd dat niet twee, maar drie glazen alcoholische drank goed is voor de gezondheid (volgens mij een gezellige boel daar op TNO), herinner ik me de reclame-campagne Joris Driepinter.

Een eenvoudige zoektocht op internet zet mijn dwaling recht. Joris Driepinter was niet bedoeld om alcoholconsumptie te bevorderen, maar om mensen tot het drinken van melk te bewegen. Het is ook alweer zo lang geleden.

Joris Driepinter, die pientere knaap met drie glazen melk in een stevige omhelzing. Wie wilde niet net zo sterk worden? Hield je niet van melk, dan kon je je altijd nog tegoed doen aan spinazie, want Popeye’s armspieren waren zo hard als ankers.

Het gebruik van superhelden om kinderen te motiveren voor gezond voedsel te kiezen, wat een moderne manier van reclame maken! Dit lumineuze idee wordt nu, in de eerste jaren van de 21e eeuw, opnieuw uitgevonden om vetzucht tegen te gaan.

Joris Driepinter TV-commercial
Joris Driepinter TV-commercial zwartwit
Het ReclameArsenaal

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *